Hvad betyder kundens stemme i detailhandlen?
OMBEA & Trustpilot i samarbejde
Vi har netop sendt det første parti berøringsfri smileyterminaler til COVID-19 vaccinationscentre i hele Europa
Vaccinationscentre i Storbritannien og Schweiz vil nu bruge OMBEA til at måle patienttilfredshed i realtid.
Som Ellie Holmes, kundechef hos Nimbus NHS Covid-19 vaccinationscenter, påpeger:
"Patientkvalitet og -erfaring er utrolig vigtig for os. Vi ønskede en hurtig, effektiv og COVID-venlig metode til at indsamle feedback og feedback for at sikre, at vi opfyldte patienternes behov. Feedbackterminalen leverede alt dette."
For at afgive deres stemme behøver patienterne kun at svæve deres hånd over enheden uden faktisk at røre ved den, hvilket gør teknologien sikker at bruge i medicinske centre. Nogle af de mulige spørgsmål omfatter: "Hvordan var din vaccinationsoplevelse i dag?" og "Var du velinformeret?".
OMBEA har foretaget en uafhængig undersøgelse af folks vaccinationserfaring i Europa:
- 80% bedømte deres oplevelse som fremragende
- 16% som gode
- 4% var neutrale
Vaccinationshastighed har været den kritiske faktor ift. om oplevelsen var fremragende, da ingen ønskede at tilbringe mere tid end højst nødvendigt. Personalets venlighed, renlighed og klare informationer blev også anset for at være vigtige. Nogle af de negative svar omfattede folk, der ikke føler sig trygge med andre i et begrænset rum og forskelle i vaccinationstid.
Faktorer, der bestemmer patientoplevelsen på COVID-19 vaccinationscentre
Kritiske:
- Vaccinationshastighed
Vigtige:
- Personalets venlighed
- Renlighed
- Den overordnede organisering af processen
Har en negativ indvirkning:
- Utilstrækkelig afstand
- Uoverensstemmelser mellem tidsplanen og den faktiske vaccinationstid